Strategi Pengembangan Profesionalisme Guru Madrasah Ibtidaiyah
Abstract
. The Madrasah Ibtidaiyah Teacher Professionalism Development Strategy is a systematic effort to improve the quality and competence of teachers at the Islamic primary school level. This research examines the various approaches and methods used to strengthen teachers' pedagogical abilities, content knowledge and managerial skills. The approaches analyzed include continuous training, curriculum development, mentoring and the use of educational technology. The results show that effective strategies involve teachers' active participation in professional development programs, support from educational institutions and supportive policies from the government. Teacher professional development not only improves teaching quality and student learning outcomes but also contributes to improving the overall quality of education in madrasah ibtidaiyah.
References
Sunaidi, S., & Susetya, H. H. H. (2023). IMPLEMENTASI MODEL PEMBELAJARAN BERBASIS ICE BREAKING PADA MATA PELAJARAN BAHASA INDONESIA SMA KELAS XI. ASMARALOKA: Jurnal Bidang Pendidikan, Linguistik dan Sastra Indonesia, 1(2), 77-82.
Tintingon, J. Y., Lumapow, H. R., & Rotty, V. N. J. (2023). Problematika dan Perubahan Kebijakan Pendidikan di Indonesia. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 9(2), 798-809.Yanto, M. (2020). Manajemen kepala Madrasah Ibtidaiyah dalam menumbuhkan pendidikan karakter religius pada era digital. Jurnal Konseling Dan Pendidikan, 8(3), 176-183.Utiarahman, T. B. (2020). Meningkatkan Kompetensi Pedagogik Guru Melalui Pelatihan Berjenjang. Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal, 5(3), 215-222.Efendi, N., &Sholeh, M. I. (2023). Manajemen pendidikan dalam meningkatkan mutu pembelajaran. Academicus: Journal of Teaching and Learning, 2(2), 68-85.Fakhri, A. (2023). Kurikulum Merdeka Dan Pengembangan Perangkat Pembelajaran: Menjawab Tantangan Sosial Dalam Meningkatkan Keterampilan Abad 21. PROCEEDING UMSURABAYA.
Maulidah, N. A., & Kosim, N. (2022). Hakekat dan Misi Pendidikan Madrasah di Indonesia. Jurnal Kolaboratif Sains, 5(11), 772-779.
Jannah, R., Wisudaningsih, E. T., & Yunita, A. R. (2022). Kepemimpinan Kepala Madrasah dalam Meningkatkan Profesionalisme Guru di Madrasah Ibtidaiyah Darul Ulum Suko Seneng krucil. Jurnal Pendidikan dan Konseling (JPDK), 4(4), 1686-1692.
Hisyamuddin, M., Arisanti, K., & Islam, M. H. (2022). Eksistensi Madrasah Diniyah sebagai Solusi Pendidikan Milenial (Studi Kasus Madin Al-Khodijah Kecamatan Banyuanyar Kabupaten Probolinggo). Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(2), 16194-16199.
Authors

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.